keskiviikko 12. heinäkuuta 2017

Laiva, joka houkuttelee letuilla gluteenittomia asiakkaita

Kävimme viime viikolla Tallinnassa. Laivayhtiöhän valikoituu aina sen mukaan, mikä yhtiö on suosiollinen gluteenittoman tarjonnan suhteen. Jos valitsen Tukholmaan mennessä laivakseni VikingLinen, niin valitsen Tallinnaan mennessäni laivakseni Eckerön. Löysin jostain kätköistäni lahjakortin laivalle, jonka olin saanut matkamessuilta. Olisin valinnut laivaksi tämän yhtiön, vaikka ei sitä lahjakorttia olisi ollutkaan. Nyt kuitenkin sain lahjakortin käyttööni, kun joskus ne jää käyttämättä lojumaan kaapin reunalle.

Eckerö Finlandia laiva lähtee Tallinnaan Länsisatamasta kello 8.30 ja ensimmäinen kattaus laivan aamubuffaan alkaa kello 7.30. Olin varannut ensimmäiseen kattaukseen meille aamupalan. Ostin aamupalan etukäteen ja silloin hinta aamupalalle oli 14 euroa/henkilö. Laivalta ostettuna se on muistaakseni jonkun euron kalliimpi. Näin päästiin jo ennen laivan lähtöä herkuttelemaan ihanasta aamiaisesta.

Eckerö on gluteenittomien suosiossa siksi, että heillä on tarjolla suhteellisen hyvä aamupala myös gluteenittomille. Erityiseksi aamupalan tekee muun muassa herkulliset karjalanpiirakat ja gluteenittomat letut. Sanoinkin jo jossain kanavassani, että en ole koskaan saanut missään hotellissa enkä laivalla gluteenittomia lettuja, joten tuli tämäkin sitten koettua.

Gluteenittomista letuista olen kuullut monilta gluteenittomassa ryhmässämme, mutta en ollut niitä itse vielä ehtinyt kokemaan.

Heti kattauksen alussa oli tämä gluteeniton tarjotin vielä vähän vajaa, mutta aika nopeasti tuli täyttö ja näin runsaasti oli tarjoiluja gluteenittomille. Joten jos tämä näyttää vajaalta, kannattaa kysyä, että onko keittiössä lisää.

Kun oli syöty, oli aika lähteä shoppailemaan laivan POP-up-myymälään. Mukaan tarttui laukku, huivi kaulaan sekä panta hiuksiin.

Tällainen panta pelastaa varmaan silloin, kun hiukset sojottaa sinne ja tänne.

Laiva oli Tallinnassa kello 11 aikaan ja meidän tarkoitus oli vain ihailla maisemia ja ehkä käydä parissa kaupassa.

Kiivettiin näköalapaikalle rappusia pitkin ja saatiin siinä kivasti vähän haastetta meidän hyötyliikunta tavoitteeseen. Ajattelin, että olisi hyvä, jos liikuntaa tulisi päivän mittaan ainakin 15.000 askelta.

Vanha kaupunki ja sen  ympäristö on hyvin kuvauksellista. Kun päivä on näinkin aurinkoinen ja pilvet siniset, saa varmasti hyviä kuvia kameraansa.

Tallinna oli entisellään ja kuvauksellinen. Liikuntaa tuli sitten enemmän kuin osasin odottaa. Kävelyä tuli kaikkiaan 13,4 kilometriä ja askeleita 20.236. Kerroksia tuli noustua peräti 31 kerrosta. Suurin syy kerrosten nousuun oli varmasti ne rappuset sinne näköalatasanteelle. Näillä kerroksilla ja askeleilla tuli varmasti kulutettua letuista saadut kalorit.

Päädyimme syömään paluumatkalla laivan kahvilaan, jossa oli hyvä gluteeniton valikoima ja merkinnät hienosti listoilla. Näin sai valittua heti linjaston alkupäässä jo mieleisen ruuan itselleen, eikä tarvinnut huudella linjaston taakse kysymyksillään.

Mukava reissu kaiken kaikkiaan.

Maiju

10 kommenttia:

1. Vitsit toi panta näyttää kivalta, pitäis varmaan itsellekin hankkia joku ton tapainen. :)

Vastaukset
    1. Joo ja itse asiassa sitä varmaan voisi pitää niin, että se "häntä" tulee tuohon eteen :) tajusin vasta jälkeenpäin.

Poista
  2. Samaa mieltä Jonnan kanssa, tuo panta on ihana ja sopii sulle niin niin hyvin.
    Onpas askeleita tosiaan kertynyt. Täällä tämä äiti-ihminen odottaa esikoistaan Tallinnasta kotiin. Laivan pitäisi olla neljältä satamassa. Mukaan oli kuulemma tarttunut muutama takki, t-paita ja lompakko ainakin :)

Vastaukset
    1. Kiitos ja sopii vielä paremmin, kun käänsin sen toistenpäin eli solmin rusetin eteen :)

Poista
  3. ihana laivapostaus ja tosiaan noi herkut kyllä houkutteli vaikka minulle ei ole edes gluteeinitonta ruokavaliota :) Kivaa keskiviikkoa <3

Vastaukset
    1. Kiitos. Ihanaa kun meille gluteenittomillekin on tarjolla näitä ja saattaa olla, että muille on vielä potenssiin jotain parempaa :) Mutta tämä on jo upeaa palvelua.

Poista
  4. Mahtavaa, että laivayhtiöllä on noin hyvä valikoima ja nuo letut! Pieni, mutta merkittävä ele mun mielestä, monta kertaa kun tuntuu että erikoisruokavalioihin ei niin välttämättä panosteta.

Vastaukset
    1. Ei joka paikassa panosteta. Siksi meikäläinen paasaa ja vaatii palvelua kovaankin ääneen. Sitten me tiedetään, että minne suunnistetaan, kun pavelua saadaan :)

Poista
  5. Eckerö linen päiväristeilyt on mun mielestä oikein mukavia💙💛💚Ladyjen kanssa riittää hyvin bilemeininkinä..pääsee jo kymmenen jälkeen kotiin nukkumaan🤗💟

1. Laivalta löytyy varmasti jokaiselle sellaista toimintaa, kuin haluaa 👍

Poista

Kiitos kommentistasi. Tervetuloa uudestaan.