lauantai 28. huhtikuuta 2018

Rodos ei lähde minusta

Suuntasin kolmen vuoden tauon jälkeen taas Rodokselle. Olen välillä käynyt muualla, mutta sydämeni huutaa aina uudestaan Rodokselle. Tällä kertaa matkakaveriksi valikoitui Kahvakuula kainalossa blogin Mari.

Loma on tullut niin tarpeeseen, kuten taisin mainita ennen lomaani. Jännä juttu on se, että kun astuu ulos lentokoneesta kaikki maailman murheet katoavat kuin seinään.
Saavuimme eilen helteiselle saarelle ja loma saattoi alkaa ihanan lämmön vastaanottaessa meidät.
Tällä kertaa varasimme lennot ja hotellin itse, koska emme ole vuosiin tarvinneet enää matkatoimiston palveluita saarella. Saari on tuttu varmaan yli 20 matkan verran.
Ensimmäisenä lomapäivänä esittelin Marille mun lemppariruokapaikat. Kävimme syömässä päivällä salaatit ZumZum:ssa, joka on havaittu hyväksi jo 80-luvulla. Illallinen syötiin Agalmassa, joka on tuttu jo yli 10 vuoden ajalta. Niin tuttu, että en edes muista, että mikä oli se vuosi, kun marssimme sinne ensimmäistä kertaa.
ZumZumin kreikkalainen salaatti kera tsatsikin oli taivaallisen hyvää.
Lounaan jälkeen tehtiin pieni kävelykierros ja päädyimme Ellin rannalle.
Tämän jälkeen menimme hotellille keräämään voimia illallista varten ja Marin piti hieman levätä unettoman yön jäljiltä.
Sitten olimme valmiita illalliselle. Suuntasimme ravintola Agalmaan. Ilokseni huomasin, että kuinka ravintola oli edelleenkin asiakkaiden rakastama. Mistä tietää, että ravintolasta saa hyvää ruokaa? No siitä, että ravintola on täynnä asiakkaita.
Sanon aina, että en käytä alkoholia, mikä on totta. Rodoksella kuitenkin nautin muutaman, kun tarjotaan 😂 en ole absolutisti, mutta alkoholi ei vaan kuulu elämääni.
Valitsin listalta kana-sovlakin, joka oli täydellinen valinta. Kana oli täydellistä.
Ekan illan kunniaksi päädyimme valitsemaan jälkiruoaksi vielä jäätelöä. Hupsista tulipa isot annokset.
Illalla hotelliin päästyämme Mari tokaisi, että ei keksi mitään valittamista päivästä. Hyvä, sillä tämä oli vasta alkua.
Sanon usein, että minä voin lähteä Rodoksesta, mutta Rodos ei voi lähteä minusta.
Matka jatkuu.
Maiju

22 kommenttia:

1. Kyllä se on matka varattava, tosn rakastan Korfua. Nuo ruokakuvat sai kyllä veden kielelle, ihan lempparit. Kreikan saaret aika pitkälti koluttu vuosien myötä, ei oo montaa jossa ei oltaisi käyty. Rodos ei kyllä meihin ole kolahtanut�� nauttikaa����

Vastaukset
    1. Kiitos ❤️ Muistan kun kävimme nuorina 2 kertaa täällä Rodoksella. Sitten tuli tunne, että se on nyt nähty. Palasimme kerran takaisin ja vuosi taisi olla 2002 ja sitten se kolahti. Olemme käyneet paljon muualla, mutta aina vertaan kaikkia paikkoja tähön ja tänne vaan se veri vetää ❤️

Poista
  2. Ihana Rodos. Ensi kerran kävin siellä -80 ja sen jälkeen oli vuosien tauko. 2000 luvulla lensimme sinne uudelleen ja paika ei ollut enään nuhjinen vaan pessyt kasvonsa. Sen jälkeen olemme käyneet monta kertaa ja aina sinne haluaa uudelleen. Kivaa lomaa teille.

Vastaukset
    1. Melkein kuin mun tarina, paitsi, että kävin ekaa kertaa 87 ja 89 ja sitten seuraavan kerran 2002, joka sinetöi sen ihastukseni tuohon saareen.

3. Herkullisen näköisiä annoksia. Aurinkoista lomaa ☀

VastaaPoista
  4. 20 reissu Rodokelle alkaa 20 päivän kuluttua. Tutut paikat. Ystävällist ihanat ihmiset. Paras ruoka..Hyvää lomaa teille.

Vastaukset
    1. Mahtavaa. Koskaan en ole laskenut, että montako kertaa olen siellä käynyt, mutta sydän on siellä <3

Poista
  5. Teidän loman alku kuulostaa täydelliseltä. Kiva on myös ollut instassa seurata teidän lomankulkua. Aurinkoisia päiviä sinnekin <3

Vastaukset
    1. Aurinkoinen oli alku ja aurinkoinen oli loppu. Ihana loma.

Poista
  6. Rodos on vaan niin ihana ja sydän sinne jäi, siltikin seikkailumielessä seuraava kohde on joku muu, sillä haluan nähdä maailmaa mahdollisimman paljon ennen, kuin kupsahdan. Saa nähdä sitten vertaanko kaikkea Rodokseen. Korfu ei aikanaan kolahtanut ja olen enemmän ollut Italia naisia, tosin Rooma ei kolahtanut yllättävää kyllä ja hei kyllä Rodoksella vaan oli parempi ruokakin, kuin Italiassa missään. Oikeastaan haluiaisin sekä Rodokselle, että muualle.

Nauttikaa <3

Vastaukset
    1. Maailmassa varmasti on paljon ihania paikkoja. Itse vertaan aina kaikkia paikkoja rodokseen ja halajan aina vaan tuonne.

Poista
  7. Kivalta näyttää ja hyvä kuulla noista ruokapaikoista, sillä meillä on myös Rodoksen matka varattu!!:)

Vastaukset
    1. Ihanaa, toivottavasti nautit lomasta.

Poista
  8. On ollut kiva seurata instastorya reissultanne :) Melkein jo voin kuvitella itseni sinne mukaan tai ainakin saanut kivasti esimakua tulevasta. Melkein kuukauden päästä mekin siellä!

1. Kaikki on näköään sinne menossa. Paljon ystäviä on matkalla sinne <3

Poista
  9. Mun ensimmäinen ikinä ulkomaan matkani suuntautui Rodokselle vuonna 1988, jos oikein muistan. En ole käynyt toista kertaa - siksi kun en tykkää lentää. Rodos oli kyllä kiva paikka, kaiken turismin keskelläkin huokui historia.
    Ps. Instassa oli kiva katsoa upeita kuvia!

Vastaukset
    1. Mekin oltiin siellä noihin aikoihin. Sitten oli vuosien taukoa ja sitten rakastuinkin jo mestaan.

Poista
  10. Kuulostaa kyllä ihanalta paikalta. Rakastan lämpöä, aurinkoa, merta ja sinistä taivadta. En ole koskaan käyttänyt ulkomailla, vaikka ikää sekä elämänkokemusta on. On vain taloudellisesti ollut mahdotonta. Paljonkohan budjetti pitäisi olla? Jos lähtisin lomalle haluaisin nauttia siitä. Käydä kahvilassa ja syömässä hyvin, eikä nuukailla korppua hotellihuoneessa.

Vastaukset
    1. Jotakuinkin 500 euroa riitti viikkoon. Sillä söin, ostin vähän tuliaisia ja käytiin vähän retkillä. Emme pihistelleet missään, mutta emme nyt kauheasti tuhlailleetkaan. Alkoholia emme käytä, joten siihen ei rahaa mennyt. Ihan peruselämiseen vain <3

Poista

Kiitos kommentistasi. Tervetuloa uudestaan.